niedziela, 8 maja 2011

Kwiatek- ślimak z materiału


Zdecydowałam się zrobić mój pierwszy kurs. Oczywiście pomysł na kwiatka  nie jest mój. Widziałam takie kwiaty robione ze wstążek, przepiękne-z koronek bawełnianych, ale chętnie pokaże, jak ja go wykonuję.

Do wykonania kwiatka potrzebujemy kawałek materiału- najlepiej len lub len z domieszką, nici, igłę i podstawowe umiejętności krawieckie :)

Z paska materiału o szerokości 3- 4 cm, dł 20 cm zszywamy rulonik (ja robię to ręcznie)- chodzi o to, żeby powstał rulonik, nie paseczek!

Z tak przygotowanego rulonika będziemy zszywać kwiatek. Ważne, aby rulonik w czasie zszywnia skręcać wokół własnej osi.

Pokażę wam teraz kolejne etapy zszywania.
Kwiatek zszywamy po lewej stronie, niezbyt mocno. Ja szyjąć pomagam sobie wbijając dodatkową igłę, wtedy skręcony rulonik nie rozwija się.

Lewa strona naszej pracy nie wygląda może zbyt atrakcyjnie, ale przecież po naklejeniu kwiatka na kartkę nikt tego nie będzie widział :)

Końcówkę rulonika przyszywamy do lewej strony i tak powstaje kwiatek ślimak

A tak prezentuje się kwiatek na kartce:

Miło będzie mi jeśli ktoś skorzysta z tego kursu !Powodzenia!
Czekam również na opinie, czy kurs jest dla was czytelny, bo to mój pierwszy raz :)

5 komentarzy:

  1. Jak dla mnie bomba!!! Żałuję, że nie mam lnu.. ani skrawka.. ale poszperam w swoich szpargałkach może jakiś materiał znajdę i będzie się nadawał to na pewno wykorzystam Twoje wskazówki!
    aaaaaaaa miło mi, za to wyróżnienie :) hehe

    A rz, czy ż?..

    ps. zapraszam Cię do wymianki na moim blogu :) tu więcej informacji: http://cartolina-style.blogspot.com/2011/05/7693.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny kwiatek i kursik świetnie zilustrowany. dziękuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kurs swietny dzieki

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozwolilam sobie skorzystac z kursu - dziekuje. Kartka jest swietna.

    OdpowiedzUsuń
  5. przepiękna rołza Ci wyszła i karteczka cudo:)

    OdpowiedzUsuń