poniedziałek, 7 października 2019

kalendarz adwentowy- kurs krok po kroku

 Dzisiaj inspiruję w Artimeno.
Przygotowałam kurs krok po kroku na "Piernikowe miasteczko" - czyli kalendarz adwentowy

W pracy wydatnie pomogły mi papiery Mintay by Karola- THE SWEETEST CHRISTMAS


Mój kalendarz powędruje do dwóch uroczych dziewczynek 
i to one będą odkrywały tajemnice piernikowego miasteczka
 Zapraszam na kurs krok po kroku:

Zaczynamy:
Z papierów Mitay by Karola-  Sweetest Christmas  wytnij:
  • drobne elementy : domki pierniki, cukierki 
  • pięć kwadratów 4,9/4,9 cm
  • jeden kwadrat 4, 5/4,5 cm
  • wydarty paseczek  o szerokości około 1,5 cm


 Wg poniższego szablonu wykonaj spód i wierzch pudełka.
W tym projekcie wykorzystałam papier kraft, 
ale równie ładnie kalendarz wygląda zrobiony z białej tektury
Jeśli masz gilotynę lub trymer i bigownicę wycięcie z złożenie pudełka nie sprawi Ci trudności.





Wieczko pudełka oklej przygotowanymi kwadratami.
Na bokach wieczka wytnij dziurkaczem półkola, aby pudełko się łatwiej lepiej otwierało.



 Boki kwadratu 4,5/4,5 podniszcz a następnie udekoruj go wg poniższego schematu.
Oczywiście dobrze jeśli każde pudełko będzie troszeczkę inaczej udekorowane,
aby  kalendarz nie był nudny :)
1. materiału do dekoracji
2. gaza, pasek, domek i duży piernik na klej magik
3. kółko z datą na piankę 1 mm  (na kółku oczywiście musi być data!!!)
    domek na wierzchu i mały pierniczek na piankę 1mm
4. gwiazdki z tekturki na magik

  Przygotowałam dla Was arkusz z cyframi na kalendarz, jeśli macie ochotę częstujcie się
  Rozmiar kółek pasuje do dziurkacza 3, 2 cm




Tak przygotowaną dekorację przyklej na pianę dystansową 1 mm na boczną ścianę.
W podobny, ale nie identyczny sposób oklej jeszcze 23 pudełka i Twój album będzie gotowy.  
Oczywiście możesz posypać ścianki brokatem, okleić półperełkami itp
 Pamiętaj tylko dla kogo kalendarz robisz, 
aby przez  przypadek jakiś drobiazg nie odkleił się i nie połknęło go małe dziecko!!!
 Mój kalendarz będzie porozstawiany po pokoju dziewczynek (parapet, komoda, biureczko)
ale równie pięknie będzie prezentował się na kominku, komodzie.
W mojej wersji udekorowałam ściankę boczną , ale jeśli udekorujesz górę wieczka, 
możesz swój kalendarz ustawić np na pięknej tacy













  Dziękuję za Twoje odwiedziny!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz